Tehtaan varjossa

1 artikkeli

Some-markkinoinnin kolme trendiä vuodelle 2018

Laadukkaan sisällön merkitys

Laadukkaan sisällön tärkeyttä ei voi oikeastaan liikaa painottaa. Facebook ja internet ovat täynnä erilaisia kissa- ja pilailuvideoita, artikkeleita, blogeja, jne. ja täällä sinun tulisi saada omalla sisällöllä ihmisten huomio… ei ihan yksinkertaista. Tästä syystä sisällön merkitys korostuu jatkuvasti. Et kilpaile pelkästään muita mainoksia vastaan, vaan kaikkea internetissä olevaa sisältöä vastaan. Mainosvideot ja muu liikkuva kuva ovat tähän erittäin toimiva ratkaisu, kunhan ne ovat melko lyhyitä ja ytimekkäitä. Meillä ihmisillä kun nykypäivänä ei ole aikaa keskittyä muutamaa sekuntia kauemmin.

”Ihmisistä on tullut jopa lyhytjänteisempiä kuin kultakaloista, kertovat tutkijat brittiläisen The Telegraphin mukaan.

Tutkimuksissa tarkasteltiin ihmisten aivosähkökäyrää, EEG:tä ja tulokset osoittivat, että ihmisen keskittymiskyky on kutistunut kahdeksaan sekuntiin. Vielä vuonna 2000 aika oli 12 sekuntia.

Lyhytjänteisinä pidettyjen kultakalojen keskittymiskyky ulottuu arviolta yhdeksään sekuntiin.

Tutkimuksen on teettänyt teknologiajätti Microsoft.

Tutkijat uskovat, että ihmisen lyhytjänteisyyden ja älypuhelinten käytön lisääntymisen välillä on yhteys.

Vaikka ihmisistä on tullut lyhytjänteisempiä, kyky tehdä monia asioita samanaikaisesti on kuitenkin parantunut.” -Savon Sanomat

Facebook-mainonta

Facebook-mainonta on kustannustehokkain tapa saada viesti perille ikäryhmältään yli 25-vuotiaille kuluttajille ja yrittäjille. Luit oikein, Facebook-mainonta toimii mainiosti myös b2b-puolella, se tarjoaa nimittäin erittäin hyvät kohdennusvaihtoehdot suoraan yrittäjille. Mikään muu alusta ei tarjoa yhtä tehokasta tapaa tarjota kohdennettua mainontaa suoraan sinun asiakkaillesi, oli kyse sitten yritysasiakkaista tai kuluttajista. Mikäli et vielä ole tehnyt Facebook-mainontaa, niin vuonna 2018 on sen aika!

Facebookissa kannattaa mainostaa jo senkin takia, että sieltä löytyy maksukykyisin kohderyhmä. 

Asiakaspalvelu ja asiakkaan huomioiminen verkossa.

Moni ajattelee laittavansa mainoksen Facebookiin ja homma on sitä myöden valmis. Väärin. Oikeastaan kaikki mainonta on turhaa jos jälkityö unohtuu. Asiakkaat lähettävät viestejä suoraan Facebookin välityksellä tai kommentoivat mainoksiasi ja tilapäivityksiäsi, näihin kaikkiin on pystyttävä vastaamaan. Asiakaspalvelu verkossa on yhtä tärkeää tai jopa tärkeämpää kuin kasvotusten, koska se voi olla täysin julkista, jos vastaat kysymykseen tai vaikka reklamaatioon muiden nähden. Näin hyvä asiakaspalvelu näkyy samalla muille ja positiivinen kierre on valmis alkamaan. Yksi hyvä tapa huomioida asiakkaitasi on jälkimarkkinointi. Esimerkkinä asiakas joka ostaa verkkokaupastasi ja seuraavalla kerralla kun hän palaa Facebookiin, voit kiittää kaupasta ja tarjota hänelle yksilöidyn tarjouksen. Näin olet hoitanut asiakaspalvelun verkossa kiitettävästi ja kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä.

Mikäli oma aika, taito tai mielenkiinto ei riitä tekemään some-markkinointia, niin voit huoletta ottaa meihin yhteyttä.