Mikä ihmeen sisältösuunnitelma someen ja miksi?
Sisällöntuotannon olisi hyvä olla suunnitelmallista ja tavoitteellista, siksi kannattaa luoda somepostauksia varten sisältökalenteri. Ilman yhdenmukaista linjaa ja työnjakoa sosiaalisen median kanavat unohtuvat, sinne päivitetään jotain joskus ja jouluna, jos joku ehtii. Ja somen seuraajat luovat sen perusteella kuvan yrityksestä.
Some kuitenkin taipuu aika moneen hommaan, voit esimerkiksi edistää myyntiä, tiedottaa tai luoda yrityksesi työnantajakuvaa.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, pätee muuten tässäkin.
Sisältökalenteri kuvineen, teksteineen ja linkkeineen auttaa pitämään postauksien tekemisen helppona ja inspiroivana.
Suunnitelma ja sisältökalenteri auttaa pitämään langat hyppysissä
Mitä?
Alkaa koolla ja loppuu äähän. Kyllä. Kohderyhmä. Aloita siitä, että mietit sisällön kohderyhmän kautta. Puhuttele heitä, jaa iloa, hyötyä, vinkkejä, viihdettä. Anna seuraajillesi syy seurata somekanaviasi.
Minne?
Missä kohderyhmä, siellä sinä. Somekanavat eivät tuo lisäarvoa, jollet itse ole aktiivisena paikalla. Ota siis haltuun ne somekanavat joissa potentiaalinen kohderyhmäsi on ja päivitä niitä kanavia säännöllisesti.
Milloin?
On hyvä miettiä ja päättää kuinka usein postataan, minä viikonpäivänä ja mihin aikaan postaus julkaistaan. Kannattaa ottaa haltuun ajastustoiminnot, niin ei tule unohduksia.
Kuka?
Kannattaa tehdä selkeä työnjako ja määritellä postausten tekoon vastuuhenkilö.
Entä kuka reagoi kommentteihin ja vastaa niihin? Kuka ottaa kopin raportoinnista? Otetaanko käyttöön vuoroviikot?
Riittääkö teillä aika ja osaaminen tehdä suunnitelmallista sisältöä somekanaviinne? Jos ei, niin me autamme. Ota yhteyttä.
Kysy myös yrityskohtaisia somekoulutuksiamme!