Miksi Pinterestiin, mikä se on?
Pinterest on sosiaalisen median palvelu, jossa on mahdollista ’’kerätä’’ eri aihepiireihin kuuluvia inspiraatiokuvia omaan profiiliin. Kuva- ja videosisältöjä kutsutaan pinneiksi. Pinterestin idea on antaa ihmisille mahdollisuus alustaan, jossa on laaja valikoima erilaisia kuvia ja videoita aihepiireistä riippumatta. Pinterest mahdollistaa eri aihepiirien yhdistämisen ja sen avulla jokainen voi luoda profiilistaan oman näköisen.
Pinterest eroaa muista sosiaalisen median kanavista siten, ettei siellä ole tarkoitus rakentaa omaa profiilia vain omista tai yrityksen kuvista vaan tarkoituksena on hakea ideoita ja inspiraatiota esimerkiksi omiin mielenkiinnon kohteisiin, harrastuksiin tai töihin.
Mitä hyötyä Pinterest- mainonnasta on yrityksellesi?
Pinterestin avulla yrityksesi saa brändinäkyvyyttä ja tunnettuutta ja sen avulla yrityksesi voi tavoittaa eri kohderyhmiä kuin muissa sosiaalisen median kanavissa. Kuluttajat hakevat inspiraatiota ja ideoita ja tähän Pinterest on oiva paikka: ole siellä missä asiakkaasikin on.
Pinterest- mainonnan aloittaminen vaatii yrityksen mainostilin luomisen. Sitä kautta mainontaa ja omia pinnejä on mahdollista kohdentaa tietylle asiakasryhmälle.
Viisi askelta kohti tehokasta Pinterest- mainontaa
1. Luo mainostili
2. Määritä kohderyhmäsi
3. Aseta selkeä tavoite
4. Seuraa mittareita
5. Luo omia pinnejä blogipostauksista, lisää myös muiden käyttäjien/yritysten kiinnostavia pinnejä omaan profiiliin
Jos kiinnostuit Pinterest- mainonnasta, mutta et oikein tiedä mistä lähtisit liikkeelle, niin ole yhteydessä meihin, me olemme täällä sinua varten!