Mikä on vihreän markkinoinnin tavoite? Vihreän markkinoinnin tavoitteena on saada kuluttajat tekemään ostopäätöksensä tuotteen tai palvelun ympäristöystävällisyyden perusteella. Vihreä markkinointi ei sinänsä ole uusi käsite. Näkökulma ja ympäristön haasteet ovat kuitenkin muuttuneet vuosien saatossa. Nykyään puhutaan biodiversiteetin kutistumisesta sekä ilmastonmuutoksesta ja sen torjumisesta. Yritykset ovat koko ajan kiinnostuneempia siitä mitä he voivat tehdä edistääkseen vastuullista…
Luit kumminkin
Uteliaisuus on edistyksen perusvoima. Paikallaanpysyjiä ei kiinnosta. Mutta sinuapa kiinnosti – seuraa siis blogiamme, missä availemme tehtaan ikkunoita, jotta markkinoinnin raikas ilma pääsee sisälle. Ja ulos.
Eli tiedonjanoisille ja muille somesorvaajille faktaa ja välillä kieli & mieli poskessa kirjoitettua fiilistä!
- Vihreästä markkinoinnista kilpailuetua yrityksellesi
- Pinterest- mainonta
Miksi Pinterestiin, mikä se on? Pinterest on sosiaalisen median palvelu, jossa on mahdollista ’’kerätä’’ eri aihepiireihin kuuluvia inspiraatiokuvia omaan profiiliin. Kuva- ja videosisältöjä kutsutaan pinneiksi. Pinterestin idea on antaa ihmisille mahdollisuus alustaan, jossa on laaja valikoima erilaisia kuvia ja videoita aihepiireistä riippumatta. Pinterest mahdollistaa eri aihepiirien yhdistämisen ja sen avulla jokainen voi luoda profiilistaan oman…
- Sisältösuunnitelma
Mikä ihmeen sisältösuunnitelma someen ja miksi? Sisällöntuotannon olisi hyvä olla suunnitelmallista ja tavoitteellista, siksi kannattaa luoda somepostauksia varten sisältökalenteri. Ilman yhdenmukaista linjaa ja työnjakoa sosiaalisen median kanavat unohtuvat, sinne päivitetään jotain joskus ja jouluna, jos joku ehtii. Ja somen seuraajat luovat sen perusteella kuvan yrityksestä. Some kuitenkin taipuu aika moneen hommaan, voit esimerkiksi edistää myyntiä,…